torsdag 21 augusti 2008

A big suckyday >.<

Ja, idag skulle jag alltså åka tillbaka till Örebro. Kollade upp bussar och tåg och for iväg.
Tog buss 804 mot Enköping, väl där skulle jag ha 12 minuter på mig innan tåget gick. Lugnt och bit av kaka tänkte jag. Stupid...
Bussen är självklart exakt 11 minuter och 30 sekunder försenad varpå jag måste slänga av mig ut när den väl stannar, springa igenom niagarafallet till regn som gud pissade ner på oss och hinna halvvägs ut på perongen innan tåget långsamt, nästan lite retsamt, tuffar iväg... utan mig.

45 minuter senare sitter jag i alla fall på ett annat tåg mot Örebro. Och till sist kommer jag fram.
Kliver på bussen som går ut till mig i Brickebacken och slår på ipoden. Härligt, hann jag tänka i mitt stilla sinne innan jag plötsligt känner att det luktar rök i bussen.
Och självklart, sjäääälvklart sitter det en hel "hej-vi-tror-att-vi-är-balla"-liga längst bak i bussen och röker gräs. Busschauffören skrek i micken och då slutade dem. Men 10 minuter senare så kräks en av killarna... -.-

Efter att ha överlevt en något försenad busstur, en långsam tågresa och en aningens underlig busstur kändes det bra att komma hem. Tills jag öppnar posten och får min första hyresräkning och dessutom öppnar kylen för att upptäcka att mineralvattnen, 3 liter apelsinjuice, filen, nyponsoppan och gurkan har frysit till is.

Välkommen hem, lix.

Inga kommentarer: