söndag 31 augusti 2008

Minst en gång om dagen vill jag flytta hem igen

Varje dag går jag runt i min lägenhet, småplockar, diskar, plockar lite till, fixar. Känner att livet är rätt okej ändå. Men minst en gång varje dag så känner jag att jag bara vill ta allt mitt pick och pack och flytta hem igen. Och jag förbannar mig själv för att inte bara vara som normala människor och bo hemma ett år och plugga någon enstaka kurs istället.
Känslan försvinner ungefär lika fort som den dyker upp, men ändå. Jag längtar hem. Ganska ofta.

Jag var på registreringen vid UNi* i onsdags. Gick bra. Blev några nya bekanta och några nya mobilnummer. Jag har varit fruktansvärt dålig på att gå till de olika aktiviteterna dock, men det känns så tröttsamt mest. Vet att det säkert skulle vara roligt, men jag har inte orken.

Älskling har varit här hela helgen och igår fick jag äntligen äta mat som smakar något. Det blev kyckling, ris och currysås. Och efter det mängder med godis, chips, dipp och jordnötsringar. Även en och annan munk åts upp.
Idag känner jag mig fet.

Imorgon har jag min första föreläsning. Människans undran över sig själva och samhället. Ska bli intressant och spännande. Och skrämmande. Men mest roligt. Ska möta upp Veronica utanför Kåren och sen ska vi leta upp salen HSG. Äventyr.

Jag längtar hem.
Uppsala, kom och hämta mig. <3

*UNi - Universitetet

1 kommentar:

Unknown sa...

Wooo vad jag är glad för din skull! :) Det kan vara skrämmande att flytta hemifrån, men du vänjer dig snart, jag lovar!

Pussar och kramar från storebror.