lördag 22 november 2008

Varma mamma

Jag vill att mammas varma händer ska ta bort allt dåligt. Och jag vill ha mammas tröjor som alltid luktar gott och henne och jag vill att hon ska bädda ner mig och säga att allting är bra och att det är okej att vara lite galen ibland. Mamma som alltid vet saker som man inte tror, mamma som alltid förstår det man inte tror att hon förstår.
Jag vill att hon ska säga någonting djupt och oförståndigt och jag vill att hon ska fråga om jag har sett dem nya gardinerna i köket. Jag saknar mamma som alltid ler och alltid säger att man är duktig och att hon är stolt och som alltid älskar en villkorslöst.
Mamma som unnar sig små kakor och bullar fastän hon borde få äta hur många som helst. Mamma som kommer hem helt lyrisk efter att ha hittat ett fynd på rean. Mamma som bara fnyser åt pappa som säger att hon redan har 14 blusar, men hon är lika glad ändå.
För hon är alltid glad, alltid varm, alltid mjuk och snäll och trygg.

Jag älskar dig, Mamma.
Och jag saknar dig mycket ikväll. <3

Inga kommentarer: