onsdag 10 september 2008

35 sidor.. 315 to go. -.-

Varför kan man inte bara läsa en bok på typ 2 sekunder?
Jag trodde att jag läste relativt snabbt ändå. Men inte då.
Av ~350 sidor har jag läst 35. Trettiofem stycken. Då har jag 10 gånger så mycket kvar.
Det enda positiva med det hela är väl att boken är relativt intressant. Om filosoferna och om skriftens uppkomst, om medelhavets viktiga del i kommunikationen och handeln.
Dock har jag en annan bok som jag ska läsa ett kapitel i (Samhällsvetenskaper i kontext) Hörs ju på namnet att man slocknar efter två meningar.

Har druckit två koppar kaffe under kvällen och funderar på en tredje. Supersmart eftersom att jag ska upp kl 8 imorgon och gå på föreläsning om Genusvetenskap. Men det är ju så jävla yum.
Lätt värt det.

Borde diska. Kommer inte hinna imorgon innan jag drar.
Orka diska. Jag hatar att diska.


Hemtentan på tisdag är fortfarande en gåta. Ingen vet vad den kommer handla om. Men folk hittar på förslag hela tiden. Antningen något helt random ämne som vi ska skriva om eller skriva någonting om introduktionsföreläsningarna vi har haft eller om Den första föreläsningen vi hade förra veckan.

Spänningen är olidlig.
Kaffe och Cigarett it is.

Inga kommentarer: