måndag 22 september 2008

Hej Hösten & förvirrade föreläsaren


Hade en oerhört rörig föreläsning idag om Karl Marx, Hegel och Adam Smith. Jag och Veronica satt som frågetecken den sista halvtimmen.
Fick seminarieuppgiften idag. *suck* Ska skriva och diskutera om en av Marxs texter. Känns halvroligt, men ja, någonting som måste göra trots allt.


Somnade på soffan idag, inge bra. Förlorade 40 minuter läsande på grund av det. Så nu blir det att sitta upp längre än vad jag räknade med.


Imorgon har jag föreläsning mellan 10 och 12. Om psykoanalyser (det vill säga Freud bland annat) Vi ska ha den virriga föreläsaren imorgon igen. Blir spännande.
Måste komma ihåg att ta med mig vatten.

Idag insåg jag att det är höst ute. Löven blir gula alldeles för fort och det är inte ofta som det är varmare än 10 plus.

Inga kommentarer: