onsdag 17 september 2008

Borta bra men hemma bäst?

Ligger hemma i Uppsala. I mitt gamla rum, som inte alls ser ut som att det någonsin varit mitt rum. Men det luktar mamma här inne. Och det är det som räknas.
Ibland är det så skönt att komma hem hit. Ha lillebror vägg-i-vägg en stund till, prata länge med mamma i köket, känna lukten av pappas rakvatten.
Ibland längtar jag verkligen hem igen. Ibland önskar jag att jag fortfarande bodde här, att jag aldrig någonsin lämnade stället.
Men samtidigt trivs jag bra i Örebro, hemma hos mig. Det är skönt att ha ett eget liv, ta hand om sig själv. Det är skönt att känna sig självständig, stå på egna ben i alla fall majoriteten av tiden.
En sak är dock underlig, och det är att jag känner mig hemma i Örebro och hemma här i Uppsala.
Borta bra men hemma bäst?

Har pluggat mycket idag. Läst nästan 3 kapitel om diverse vetenskaper, forskare och Freud. Om vad som gör ett samhälle till ett samhälle och vad som gör en människa till en människa.
Mitt huvud känns tyngre, det måste vara hälsofarligt att fylla det med för mycket fakta. Eller?

Imorgon blir det John Bauer. Ska försöka få Peter att installera lite saker åt mig, wish me luck -.- Han brukar vara petig med vissa saker. Ska dessutom dricka kaffe med Tony och Emelie och ge tillbaka Sandras strumpor. Måste komma ihåg dem.

Jag har druckit 5 koppar te ikväll.

Inga kommentarer: