onsdag 22 oktober 2008

Blackout blev MeetOut

Maten på balkongen kan nu lugnt flyttas in. Det 3 timmar långa köks-, hall- och badrumsströmavbrottet avslutades med att dem kapade elen till hela huset och fixade sedan problemet. Grannarna som hade fest i lägenheten bredvid vår har kanske varit gladare, men det hindrade inte en av killarna som bor där att komma ner och säg hej.
Sara, jag, grannen-en-trappa-ner-Dag och två av killarna från festen stod och pratade en bra stund om det mesta. Var trevligt att äntligen få lite grannsämja (eller osämja?) Vi blev bjudna på fest, Dag också, men med min mys-outfit kändes det lite otaggat.

Nu kan jag höra dem smälla, banka, dansa, sjunga och skrika från andra sidan väggen och jag funderar på när dem väl ska dra ut på krogen. För hur trevliga dem än är, så orkar jag inte höra "Life is Life" och "Popcorn" hela natten. Så är det.

Inga kommentarer: