måndag 20 oktober 2008

Vem spetsade min nattsömn, JohnBlund?

Nattens dröm var en underlig kombination av "idol", "Stjärnor på is" och "Narnia" samt några småbitar yr min gymnasie- och högstadietid.

Min gymnasielärare Leif Eiman var ledare och vi var ganska små kidz (inte lika gamla som IRL alltså) som skulle ut och åka skridskor. Jag skulle åka skridskor med idol-Kevin. Men plötsligt så kommer det en kentaur och det skjuts massa pilar efter honom, han blåser i ett horn efter hjälp. Då får alla vi kidz varsin pilbåge och vi har plötsligt på oss kläder som är en blandning av konståkning och alver.
Efter att vi har dödat the bad guys så ska vi äta, mitt på isen vid ett långbord. Då är alla idoler vid bordet och jag sitter mitt emot idol-Johan Palm och bredvid Anna-Stina från min gamla högstadieklass. Efter vi har ätit så dansar vi ifrån bordet, alla två och två, och jag dansar med Johan Palm och viskar i hans öra att han gjorde Suede-låten bra och han säger tack, pussar mig på kinden och sen vaknar jag.

Det kanske börjar bli lite varning över hur mycket jag faktiskt tittar på tv?
Eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. :D Roligt att det inte bara är jag i Pettersson-familjen som drömmer störda drömmar. ;)

Anonym sa...

To much television for you baby ;>