måndag 20 oktober 2008

Television Narcotica

Tänker nu lista några av serierna som fångat mitt hjärta:
(utan inbördes ordning)
- - -
- Doktorn kan komma
( Jag följde det här när jag var mindre. Och nu visas det på tv igen. Spännande, intressant och karaktärerna är kärlek! Varenda fall är nytt och läkarna har alltid fullt upp med tjuvar, hästolyckor, unga och gamla. Och nästan ingen dör. Någonsin!)

- Kvinnofängelset
(Ett grått och trist fängelse med truckflator, maktbråk och elaka chefer som förgyller tillvaron. Bea stannade i mitt hjärta och jag längtar tills tv4 bestämmer sig för att visa serien igen)

- MASH
(Jag säger bara: Alan Alda <3)
- House
(En cynisk och bitter läkare som alltid tror att han har rätt, och dessutom alltid har det? Snubben påminner om pappa och det gör det hela ännu bättre)

- Roswell
(Vad hände med den serien? Tre ailens landar på jorden varav en av killarna var så snygg så att man dog. Och det var hemligt och ja. Ge tillbaka. nu)

- Queer as folks
(Bögserier in my heart och när den här visades första gången så var jag inte gammal. Men trots det så fastnade glitter, glamour och det ständiga sökandet efter kärlek och sex och alla intriger där emellan i mitt huvud.)

Inga kommentarer: