fredag 31 oktober 2008

Snön faller på taken

Fredagen började med snö. Jo, det är sant! Ett tunt, tunt litet snötäcke försökte dölja gräset. Och på en natt gick vi från höst till vinter. Från mörker till ljus, eller ja, allting är väl relativt. Men hellre snö än slask och allt det där.

Jag har spenderat större delen av dagen med att skriva min uppgift i vetenskapsteori och nu står Fredz och lagar mat åt mig. Korvstroganoff med ris igen. Det är underskattad mat, lovar!
Det plingar på dörren ganska ofta här ikväll, småkidzen leker spöken och vill ha godis. Dem är söta, men jag har inget godis. Det gör mig nog mindre söt och snäll i deras ögon. Undrar om dem kommer kasta ägg på min balkong nu?

Nästa söndag är det familjemiddag hos mamma och pappa. Jag som trodde att jag skulle lyckas undvika uppsala i åtminstone två veckor. Haha! Ni vet att jag skämtar. Jag trivs bra i Uppsala, vill nästan vara där jämt. Men det kostar satan att åka.

Pratade med syster idag angående våran utgång i December. Det blir nog Ace i stockholm i alla fall bara för att CK är snäll och kirrar allt. Ska bli roligt att gå ut med syster, first time out lix. Vi ska även gå och se Markus Krunegård i februari när han spelar i Sthlm. Lovely!

På tisdag har farfar varit död i 10 år. <3 Jag saknar honom fortfarande. Tiden går alldeles för fort.

Inga kommentarer: